Saturday, 27 October 2012

rainbow cake (kek pelangi)

happy eid adha people!!
 bismillahirrahmannirrahimmm..
basically this year, we celebrated adha in KL..
not bad since i have awesome, big and happening family members.
so both 1st & 2nd day of raya we used it to the fullest! meeting-up, visiting the elderly, BBq-ing, karaoke-ing, having birthday celebration n tats what i wanna share ere. (yeah this blog memang all about cakes pun)

since the birthday girl is a 4-year-old girl, so tout of sumthing cute, fun and colourful.
so RAINBOW came cross ma mind.
googled up recepi and i got it from here.
(malas nk tulis balik but since my cake is quite big, so i altered the measurement a lil bit. 
 all x2.5)
so just scroll down n enjoy on how i did it. it was my first time so lil bit messy.


the coloured batters

seriously jgn makan banyak2 ni kalau taknak sakit.

i didnt divide them accurately so end up with thicker (violet and light blue) layers compare to others. 

wow.. so reddish.

coating. after u coat this way, chill it for a while in ref.

continue coating. (my hands didnt go smoothly on the creams. i tried. but not enough practise i guess. it looked ugly)

ugly pun jalan jelah.. haha i made border on top and skirtings for the cake. =)

poured melted choc on top n let it pooled there. (tats the function of the border other than make it looks better =P)

so that's it. n what makes it so special? bcs WE did it together. ipah, mak uda and her daughter, fara. (eventhou mostly in beating the batter but if they didnt, sure it wud take longer time to make it. huhu)
like seriously, making this rainbow cake really time consuming. we started at 9.30 n ended around 3.am.. (i'd done the deco part on the next day so another 1 hour plus there) it wont be tat long if i have more moulds and bigger oven. T.T and more practise (for sure)
one layer took around 25 mins to bake. (but not violet and turqoise layers since they are thicker and they took 40 mins) =__='

before we cut it.. we actually expected worse. but finally it wasnt really a dissapointment. lol
the taste was also not bad. =P (but others said it's abit salty. but i tout tat it was supposed to be? haha)






ok, thanks for reading and enjoy ur eid, love your parents and families. =D
assalamualaikum.

Tuesday, 25 September 2012

cheese oreo + chocolate cheese cake


heyyyooo~ salam sejahtera.
nahhh.. i wont write lengthy post like previous one.
i just wanna share recipe~ *as usual* >,<
last time i did plain cheese cake but i didnt post about it.
i shud and i will (later) because.. i used the same recipe but i altered a lil bit.
from plain.... to oreo filling and chocolate flavour~ =)
so this time, i made both of them!
let's scroll down n enjoy~

so basically all you need are...
(for standard size mould -8")
• 125g cream cheese 
[wanna make it more cheesy, add a lil more.. maybe 150g? or more]
• 300 ml fresh milk
• 80 g butter or margarine
• 80 g flour
• 80 grams of refined sugar
• 3 A size eggs
• a few drops of vanilla essence / lemon juice

p/s: wanna know basic measurement in cooking/baking?

FIRST!
Prepare a pot, pour the milk .. butter .. and cream cheese, heat them in double boil pot and continuously stir.. so tat it wont crust at the base.. Use a hand whisk to stir (easier) .. dont let it boil.. just until they melted and mix up together.. => put aside n let it cools down.

SECONDLY
Prepare two bowls, one bowl of a slightly larger and medium size.. Whisk the eggs and separate the white and yellow. Make sure the container of egg whites (make sure no yolks at all okayy) are clean without greasiness or any dirt. As usual, the best result is to use fresh eggs.. (easy to make meringue)

pic taken from sue-hasue blog.

THIRD (refer picture above)
Beat egg whites until frothy and then add sugar. Beat again until smooth and light foam. It is important for meringue to be light to produce a lighter cake. Note the picture above this number 4, it is called a 'soft peak'

After that, beat yolks pulak~ just about 1 minute.. dont have to be as light as white eggs~
psstt.. u can preheat ur oven already.. ;) (160 degree okay)

4TH
Pour the earlier mixture (the cheese,milk and butter), slowly pour into the egg yolk mixture.

Stir for a while. Sift the flour little by little, (sieve half, stir very slowly.. u can use handwhisk btw) Stir until well blended. =) -refer to picture below

pic taken from sue-hasue blog.

5TH
Pour the vanilla extract and mix again.. slowly. Finally, pour meringue into the batter. Here u can still use handwhisk but should stir them slowly in one direction round shape slowly..
always make sure they are MIXED and well blended. =)
then u can put them into mould or paper cup. its up to u. same thing

btw, i tout im supposed to do this plain light cheese cake recipe in another post. =.='
but never mind, for oreo cheese cake, just add oreo into the batter. =P
and for chocolate cheese, just change the fresh milk, to chocolate milk.. and add cocoa powder into the batter for sure..
continue scrolling~ =D


(after i poured oreo biscuits)

(after i added cocoa powder)

(after i changed normal milk to choco flavored)

time for 'creaming'~~~~ XD
wanna know how? click here.


put any colour u love~


n here we go~


after took them out from oven, let them chill for half an hour a least~ i waited for an hour.

(the chocolate cheese~)

(oreo cheese cake)- before

(oreo cheese cake)- after

usually, people dont really decorate cheese cake..
because me too prefer it to be plain..
as cheese itself pun nice already rite..
but i didnt do it for the sake of it taste.
i just wanna try sumthing new (which is the recipe) and of course i wanna decorate! XD
so let it be colourful and fancy!..
u can throw the cream away if u dont want (which i always do;))

closed up



chocolate cheese cake after decoration. =P
yeah, they looked quite messy.


So basically, that's what i did last weekend.
it took me 5 hours++
baking is really consuming time
n also patience dont u think? lol

the cream balances~ =P

i think it's really nice to put them in boxes.
(if u wanna make them as a present)
if not, just serve them right away..
or cramp them in reusable ice cream boxes. =P

if only i can make bussiness thru this... =P
(x sedar diri busy.. lepuk sikit.)
and plus, i still couldnt 'score' in term of taste.
not qualified yet.


there are variety kinda boxes sold.. for single cupcakes, triplet, quadrat, 12.. 25.. n yeah.. i think max is 25. but i dont wanna recommend this shop. u sell me those things with so handsome prices. u're lucky bcs ur just nearby my house. n u're new. so i supported u. lol

ok tats all..
thanks for reading.
assalamualaikum..=)

Saturday, 22 September 2012

art in taking history


Assalamualaikum n hellllooooooo~
hey, today im so free to write. yeah im home and im feeling so great! XD
here im gonna write a lil pieces of my stories in HTAR (klang hospital)
all of us hve been divided into groups of postings..
Medicine, Surgery, Paeds, OnG and PCM.
since im now in medicine posting, kinda broad things to learn but
for beginners like us, History Taking n Physical Examination are the main points.
it was all about basic skills that all medical students have to practise, and practise, and practise. eventhou u're already a doct or even a specialist.
They always say, taking history is an art.. that u must practise and be creative with it! so that u can come into diagnosis very easily and be a great doctor! =D
i remembered my paed's consultant (almost all actually) taught tat history and physical exam will lead to the correct diagnosis 90% most of the time.

Basically, these are the things that we have to find out from the patient we clerk.

His/Her chief complaint (of what makes them come to hospital)..
History of presenting Illness
Past medical history
Past surgical history
Family history
Social history
Sexual history
Review of systems (just to make sure we arent missing sumthing)

It's kinda hard for first time doing it. i mean, taking history of my first patient.
I remembered how awkward was i when i first came to ward.. to find a patient as a task for next day's presentation.
n ive no idea why i went there alone. probably just to get the 'feel' first.. lol
yeah the patient came with shortness of breath which its abb is just SOB or in medical term, it's dyspnea.
''ok.. SOB... SOB.. SOB, gosh, wut else to ask!''
actually it was hard when u or even me had fixed things like SOCRATES format in ur head because tat's mainly for pain.
can we ask about SITE for SOB? or radiation? no rite.
but others like Onset, Aggravating factor, Relieving factor can be asked in this case.
so that means, ive to be creative enough in modifying questions.
It's okay to keep socrates in mind but be able to correlate with the presenting complaint. and so that we wont MESS UP!
n doctors always remind us to start with open-ended questions. such asss...
“Tell me more about your chest pain.”
“What did your stool look like?”
“What is your pain like?”


 n avoid  this way
“Was your stool black?”
“Did you have a crushing pain in your chest?”

btw, why im like giving a lecture pulak? gosh~ haha
im just excited to share jee..
n of course im still brushing up my skill. lol
things getting better in Klang.
i enjoy clerking and talking to patients even sumtimes u get pissed off by certain people (i wont mention who. =P)
n of course, it always be US that being our own 'enemy' when u feel so a lazyass..
urmmmm..

''Miscommunication often occurs not because you didn't ask the right question but by HOW your asked it''

oh ya. other thing about Klang..
it's like a dead city (well said Zhafir) with a bunch of crows.. not just one.. it's a lot of bunches or supposedly flocks kann? ahhh.. easy said, it's like they own Klang. =P
so many of them n they simply poop everywhere.
the poops look like paintball stains to me.
n really annoying when they shoot their toxic and acidic wastes onto ur car.. -.-
other than that,
the hostel itself is like a castle of coachroaches (do i spell it right? =P)
i think im gonna make friends with these creatures later lahh.. really good friends. hmmmmm

lol, i think not only patients experience this.. =P 
me n eddy pernah macam in a spelling class when we wanted to figure out what's written by the HO. haha


ok that's all.. a lot of things to say but it's 3 a.m already~
need to sleep.
tomorrow gonna be a long day for me.
btw, i bought these..
taddaaaa~
they're from a new bakery shop near to my house.
i like it! but the goods there are quite pricy.. huhu
for just boxes, all together cost around rm12. which i think it wud be around 6-7 if i buy at Bagus Bakery shop in Shah Alam. =.=

but, never mind then.
ok papai uolss~
thanks for reading.
have a great day n
Assalamualaikum! =)


''Laughter reduces pain, increases job performance, connects people emotionally, and improves the flow of oxygen to the heart and brain.''

Basic measurement in baking/cooking etc.


BASIC MEASUREMENT IN COOKING/BAKING/etc.

Flour (Tepung)
1/4 cup = 30gm
1/2 cup = 60gm
1 cup = 125gm
6 3/4 cups = 1kg (1000gm)

Sugar/Butter (Gula atau Mentega)
1/4 cup = 60gm
1/2 cup = 125gm
1 cup = 250gm

Liquid (Cecair)
1/4 cup = 50ml
1/2 cup = 125ml
3/4 cup = 180ml
1 cup = 250ml
4 cups (1 quart) = 1 Liter 

Cup measurement
(sukatan cawan ke gram (oz))

1 cup plain flour = 125g ( 4 0z)
1 cup self raising= 125g ( 4 oz)
1 cup castor sugar = 250g ( 80z)
1 cup brown sugar = 185g ( 4 oz)
1 cup icing sugar = 125g ( 4 oz)
1 cup sultana= 125g ( 4 oz)
1 cup coco = 125g ( 4 0z)
1 cup walnut = 125g ( 4 oz)

Thursday, 20 September 2012

my 6 weeks~

holaaaa~ assalamualaikum!
hey, it'd been long time me no update.
btw, this post was supposed to be posted earlier..
before raya hari tu sebenarnye but..........
tu lah, i didnt have the feel to do it then.

nothing special. just wanna share my story of being JUNIOR practical student.. 
hmmmmm how's it eh..
ermmm, simply said, i was clueless. totally clueless.
but yet, interested to know how was it going to be.
so all phase 3a students started their 'new phase' with these basic knowledges, class and all sorts medical thingy in these 6 weeks..
we learnt how to clerk..
we learnt how to talk..
we learnt manners in ward..
we learnt to do basic CSU procedures..
we learnt to do physical examinations! and many more..

it was exciting btw. yet boring sometimes~ =P
this was when we did the catheterization.. in clinical skill unit room~

learnt how to use otoscope~ ''before you touch the patient, try and practise to ur friend!''- by most of the doctors & profs

same goes ere~ practise all kind of PE with ur friends.. learn the normal before you can appreciate the abnormal. well said~

our experience in OT (operation theatre) - learnt how to scrub and gown.

shazrin~ =D

spent full month of Ramadhan in 6 weeks~

and break fast with friends~

nothing much to be told ere~
more exciting stories in Klang btw.. lols
will update later~ bye.

Saturday, 8 September 2012

in my friends, i find a second self.

nothing much but just missing my friends and missed our time we spent together.. =)
enjoy~

It's the times we're so crazy,
that people think we're high.
It's the times we laugh so hard,
we can't help but cry.
It's all the inside jokes
and "remember whens".
those are all the reasons
that we're best friends!


video



p/s: it has been 2 months of practical year.. kinda busy.. huhu but im interested in writing about 'the art of history taking'.. lol doctors, profs always said that we need to be creative in taking history.. know the patients well n treat them as a whole.. so, ill share few of my experiences soon~ hehe =) ok papai~

Wednesday, 27 June 2012

medical cartoon 2

1st STEP: THE SKETCHES
(missed out)

2nd STEP: PLAIN COLOUR FOR BASIS of drawing
(very rough application and splattered colours? nahh comot. yes, messy, grimy n so on)
couldnt be questioned as i used coloured pencils only. <--- ini pemalas.
and not being used to it like... years? so tangan keras lah ye. XD


3rd STEP: TOUCH UP
supposedly, i should shade them up! butttttt.. ok same reason, i was so lazaaayyyy...
so i just drew the outlines and.... yeah draw d outlines.




and
LAST STEP: EDIT via PHOTOSHOP
hah! terbukti kemalasan dikau izzah!
so, basically i just added the background so tat it would look like the wall.. of the office/clinic/anything..
and i added dialogs too..
forgot the font.. find out urself lar~ haha




THE VERY FINAL STEP (lol): EDIT via PHOTOSCAPE
it wasnt bcs of me didnt know how to combine those pictures by pse..
but i just found out photoscape is much easier to use and fun! (just for combine2 thingy okay.. it's always photoshop when it comes to editing) XD


so basically, that's what (i mean, how) i did for my 2nd cartoon..
my 1st? click here.
will do more IF there is/are request(s). heee~
and yeah, my posts on cakes or food for this time of holiday were so little (or was there any? =P)
becauseeee.. my time was so occupied with a lot of things.
i feel bad. but never mind!
i practised baking cheese cake & fallin' in love in making it.
u know why? because i found spongebob's theory was true!!


i'm sure everyone knows what is this.. (pity if you dont know. hehe)
it's CRABY PATTY!!
but how it is related to my cheese cake is the formula of making it.
you know tat plankton always wanna steal its secret formula from crusty crab but.... no one noticed that the real formula is its extra LOVE~ =)
same goes to my experience in making cheese cake. (im not saying my CC is the best in town. lol) but in these few weeks, i did like 3 cakes with same formula.. same measurement.. n same in everything. but the only difference was my mood. (in exact, my feeling) while making it.
n really! mood affects ur patience okay. that's why.
making cheese cake u need patience for sure.
to prepare, u need more or less about an hour. (for beginners i think)
and for baking itself, tooks more than an hour (1 h 20-30 mins to be exact)
and then, u have to leave the cake inside the oven like another 30 mins to make it lighter (improve its structure) & taste better.
lol im so dramatic. but... yeah (it's 3.20 a.m) that's y. =P
fine.

this entry supposed to be cartoons right? hee~
it's okay.. i'll share my CC secret formula soon (cesss.. haha)
but it's okay if u google up urself.. there are a lot recipes u can try. just choose.

ok lah.. ok lahh.. need to sleep.
tata.. thanks for reading.
will update next entry when i feel like doing it.
and bye!
assalamualaikum. =)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...